Sådan arbejder vi!
De 4 steps
1. Discover– det levede og oplevede brand: En bybranding strategi tager udgangspunkt i en imagemåling. Vi definerer med den, hvordan byen opleves af borgerne og af den målgruppe, som I ønsker at tiltrække. Den kan betragtes som en nulpunktsmåling, der danner fundamentet for det videre arbejde med brandet. Målingen er også en garanti for, at brandingstrategien er solid og har et realistisk mål.
2. Define – definerer det nuværende brand: Vi analyserer imagemålingen og definerer det nuværende brands identitet, styrker og svagheder. Resultaterne af analysen udfordrer ofte egen opfattelse af byen. Derfor benyttes imagemålingen tit til at igangsætte interne processer.
3. Develop – vi udvikler brandet: I denne fase præsenterer vi det nuværende image. Målet er at lave en brandingstrategi, som interessenterne herunder politikkerne, virksomhederne og borgerne er enige i. Alt efter jeres behov hjælper vi med, at I finder frem til en løsning, der er bedst for byen og dens udvikling. I kender jeres by bedst, og derfor er jeres inputs afgørende for at brandingstrategien.
4. Eksekvering: Vi eksekverer brandingstrategien og markedsføringsplanen alene eller i samarbejde med kundens kommunikationsafdeling. Strategisk PR og sociale medier er her særdeles vigtige værktøjer gennem hele processen. Gennem løbende omtale i aviser og på relevante portaler skaber vi den nødvendige opmærksomhed omkring byområdet eller projektet og således bygger vi den brandværdi, der ligger i byggeriet og byområdet.
Denne model virker! Vi ønsker dog først og fremmest at lytte til jer og jeres behov, så vi kan imødekomme dem på bedste vis. Hvor står i henne, og hvad har I brug for?
Ser du muligheder?
Det gør vi også! Få en uforpligtende snak om, hvordan du kan skabe mere tiltrækningskraft med bybranding. Kontakt os her